کابینت آشپزخانه اصفهان

طراحی کاربردی کابینت آشپزخانه

به گفته بسیاری از طراحان برجسته داخلی اولین نکته‌ای که باید در طراحی کابینت آشپزخانه مورد توجه واقع شود را می‌توان طرحی دانست که علاوه بر زیبایی ظاهری، دارای عملکرد بالایی باشد. در طراحی کابینت آشپزخانه ظاهر و شکل U یا L در وهله اول و طراحی در وهله دوم قرار دارد.

در واقع اصل مثلث، سینک، یخچال و گاز باید در ابتدا مدنظر قرار گیرد. همچنین برای راحتی در حرکت باید در این فضاها فاصله ای حدود ۱ متر و ۸۰ سانت رعایت شود. در غیر این صورت طراحی کابینت آشپزخانه نمی‌تواند کارایی مورد نظر را داشته باشد.

ایجاد فضایی مناسب برای نگهداری تجهیزات داخلی آشپزخانه

همانطور که می‌دانید آشپزخانه مکانی است که انواع وسایل و تجهیزات آشپزی و پخت و پز در آنجا وجود دارد. طراحی کابینت آشپزخانه باید به گونه‌ای باشد که کلیه تجهیزات را در خود جای دهد. برای این منظور می‌توانید از فضای آشپزخانه به طور بهینه‌ای استفاده کنید.

کابینت‌های دیواری را می‌توانید به گونه‌ای طراحی کنید که از آن برای نگهداری این تجهیزات استفاده کرد. این امر یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی است که در طراحی کابینت آشپزخانه باید به آن توجه کنید.

نوردهی مناسب در طراحی کابینت آشپزخانه

از آن‌جایی که محیط آشپزخانه به نور طبیعی و مصنوعی با هم احتیاج دارد در حد امکان سعی کنید که طراحی کابینت به گونه‌ای نباشد که جلوی نور طبیعی که به فضا وارد می‌شود را بگیرد. این نور در روز می‌تواند فواید بسیاری داشته باشد.

با این حال هنگام شب ممکن است که چراغ وسط آشپزخانه بر روی فضای کار شما سایه بیاندازد. همچنین این نوردهی در طراحی کابینت آشپزخانه نمی‌تواند جوابگوی نیازهای شما باشد. به همین دلیل نوردهی در زیر کابینت‌ها می‌تواند مستقیما فضای روی کانتر را روشن کند. این نوردهی در طراحی کابینت آشپزخانه می‌تواند بسیار موثر باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *