کابینت ها چگونه ساخته می شوند

کابینت ها چگونه ساخته می شوند

کابینت ها چگونه ساخته می شوند

کابینت آشپزخانه و حمام چگونه ساخته می شود تا زمانی که شروع به خرید کابینت نکردید، احتمالاً متوجه نشده اید که روش های مختلفی برای ساخت کابینت و چندین گزینه برای مواد وجود دارد. اکثر مردم با یک عکس به ما مراجعه می کنند و می گویند “این چیزی است که من دوست دارم”. اگرچه این کاملا خوب است ، ما هنوز هم می خواهیم در مورد روش های مختلف ساخت کابینت و همچنین موادی که استفاده می کنیم آموزش هایی را ارائه دهیم.

به عنوان یک مصرف کننده ، قبل از خرید همیشه ایده خوبی است که بدانید چگونه کابینت ساخته می شود. در مورد تکنیک های ساخت و ساز تحقیق کنید و از کیفیت کابینت طراحی شده خوب مطلع شوید. شما باید انتخاب های متمایزی داشته باشید. در اینجا ، شما را با چند اصطلاح اساسی در مورد کابینت ها آشنا می کنیم.

چند نکته مهم که باید بدانید را بیاموزید

مواد استفاده شده

تکنیک های ساخت

روش های ساختن

این 3 عامل اصلی است که در نهایت ظاهر و کیفیت کابینت شما را تعیین می کند. حتی اگر شما فردی نیستید که تمایل به تأمل در این زمینه داشته باشید، این به شما کمک می کند تا اطلاعات کلی در مورد نوع چوب، ساخت و … به دست آورید.

مواد  کابینت شما از چه ساخته شده است؟

هنگام مشخص شدن کابینت ها ، گزینه های متریال مختلفی وجود دارد. شما باید تفاوت بین چوب جامد ، MDF ، تخته سه لا و تخته خرده چوب را بدانید.

1 چوب جامد – همانطور که از اصطلاح پیداست ، چوب همگن جامد است ، تا انتها تنها تنوع ممکن است تخته ها یا تابلوهایی باشد که چندین قطعه چوب جامد بهم متصل شده اند.

2 تخته سه لا – یک محصول چوبی مهندسی شده است ، اما محصولی که احتمالاً برای مردم بیشتر شناخته شده است.از چوبهای نازک یا لایه هایی از چوب ساخته شده است که به هم چسبیده اند فرم پرس شده. معمولاً صفحات با جهت دانه خود در زوایای مختلف با توجه به یکدیگر جهت می گیرند تا استحکام و پایداری بیشتری به صفحه بدهند.

3 تخته فیبر با تراکم متوسط ​​(MDF) – محصول چوبی مهندسی شده دیگری که از الیاف چوب ساخته شده است. الیاف تحت فشار با چسب ترکیب شده و به صورت تخته و پانل در می آیند. MDF دارای بافت ظریف تری نسبت به تخته خرده چوب است و از تخته خرده چگال تر و سنگین تر است.

4 تخته خرده چوب – یک محصول چوبی مهندسی است که از تراشه های چوب و ذراتی ساخته شده است که با یک چسب ترکیب شده و با هم در تخته ها و پانل ها ترکیب می شوند.

5 ملامین – ماده ای ورقه ای و پلاستیکی شبیه به ورقه ای است که در قسمت خارجی کابینت ها اعمال می شود. بستر یا ماده زیر ملامین معمولاً تخته فیبر ، تخته خرده چوب یا تخته سه لا با چگالی متوسط ​​است.

کابینت ها چگونه ساخته می شوند

روش های ساخت کابینت

روش های مختلفی وجود دارد که جعبه های کابینت ، قاب ها و کشوها وقتی به هم متصل می شوند ساخته می شوند. در حالی که هیچ روش اشتباهی برای ساخت کابینت وجود ندارد ، اما روش های مختلفی برای ساخت آنها وجود دارد. فرایندی که استفاده می شود، یکپارچگی محصول و زمان و نیروی کار را تعیین می کند. در زیر یک روش ساخت کابینت توضیح داده شده است.

ساخت و سازه قاب و بدون قاب

نحوه ساخت کابینت در تولیدکنندگان متفاوت است اما همه آنها با 2 سبک اساسی طراحی مطابقت دارند. به این سبک ها یا انواع طراحی ها قاب و بدون قاب گفته می شود.

به کابینت های قاب دار کابینت های فریم صورت نیز گفته می شود. تفاوت زیادی بین این دو سبک در نحوه ساخت آنها وجود ندارد. آنچه متفاوت است ، شکل ظاهری آنها و میزان دسترسی شما به داخل کابینت است. کابینت های قاب دار عموماً سنتی به نظر می رسند و بر اساس میزان همپوشانی درب ، انواع مختلفی از سبک را ارائه می دهند. همپوشانی درب فقط به معنای پوشاندن یا “چسباندن” درب به صورت است. از طرف دیگر کابینت های بدون قاب کمی قابلیت دسترسی بیشتری نسبت به کابینت های قاب دار دارند.

چارچوب سازی

کابینت های قاب دار در اطراف لبه جلوی جعبه کابینت یک قاب “چوبی” دارند. این در مقایسه با کابینت بدون قاب است که این ویژگی را ندارد. اگر یک جعبه چوبی اساسی را تجسم کنید ، قاب صورت از چندین قطعه چوب تشکیل شده است که به لبه جلو کابینت بسته می شوند و جعبه کابینت را قاب می گیرند. لبه های بیرونی قاب با سطوح خارجی جعبه کابینت همسو هستند در حالی که قسمت داخلی قاب کمی از لبه های داخلی جعبه امتداد دارد. قاب صورت مقداری از سفتی جعبه کابینت را فراهم می کند و به مربع و محکم ماندن آن کمک می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *