انواع چوب های طبیعی در ساخت کابینت

انواع چوب های طبیعی در ساخت کابینت

امروزه انواع چوب با رنگ ها و بافت های متفاوت مناسب با هر سبک دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد مانند آشپزخانه کلاسیک ، آشپزخانه مدرن و . . . اما در انتخاب چوب برای ساخت کابینت آشپزخانه باید نکاتی را مورد توجه قرار داد، در دنیای امروز با توجه به قیمت بالای چوب و کمیاب بودن آن در بیشتر آشپزخانه ها نمیتوان از کابینت تمام چوب طبیعی استفاده کرد ، به همین دلیل از جایگزین چوب طبیعی برای کابینت سازی مانند ساخت کابینت با ام دی اف ، تخته سه لا ، تخته خورده چوب و …استفاده می شود .
انواع چوب در کابینت آشپزخانه اصفهان را در ذیل معرفی کرده و هر یک را از نظر قیمت کابینت ، دوام و کیفیت نقد و بررسی می کنیم .چوب هارا بر اساس ملاک های مختلفی مانند رنگ ، رگه های رنگی روی چوب ، دوام ، طرح و کیفیت انتخاب می کنند .چوب هایی که مناسب کابینت های تمام چوب هستند عبارتند از  :چوب راش ، چوب بلوط ، چوب گردو ، چوب ملش و چوب عش که بسیار پر کاربرد هستند .
ویژگی های ساخت کابینت با چوب بلوط :
چوب بلوط قرمز بسیار با دوام و محکم است و برای کابینت های طرح قدیمی ، کلاسیک و ساده بسیار مناسب است . چوب بلوط قرمز به نسبت دیگر چوب ها دارای هزینه معقول تر و کم تری ست . شما می توانید کابینت با روکش چوب بلوط داشته باشید و از کیفیت بالای این چوب نهایت استفاده را ببرید .
ویژگی های ساخت کابینت با چوب بلوط سفید :
چوب بلوط سفید کمی محکم تر و با کیفیت تر از چوب بلوط قرمز است و همچنین رگه های آن ظریف تر می باشد ، به همین دلیل دارای قیمت بالاتری نسبت به بلوط قرمز است . از این چوب علاوه بر کابینت سازی در صنایع دستی و تزئینی نیز استفاده می شود .

انواع چوب های طبیعی در ساخت کابینت

انواع چوب های طبیعی در ساخت کابینت

ویژگی های ساخت کابینت با چوب افرا :
از این چوب هم در طرح کابینت مدرن و هم در طرح کابینت سنتی استفاده می شود . چوب افرا از نظر بافت متراکم تر و دانه ها و طرح های ریزتری است و علاوه بر زیبایی دارای قیمت بیشتری نسبت به چوب های بلوط است . ضمن این که چوب افرا به راحتی قابلیت رنگ پذیری نیز دارد .
ویژگی های ساخت کابینت با چوب گردو :
چوب مناسب برای کابینت های کلاسیک قطعا چوب گردو است . چوب گردو از نظر استحکام و دوام همانند چوب بلوط است و طرح ها و الگو های آن نیز به هم نزدیک است اما نسبت به چوب بلوط از وزن کمتری برخوردار است . چوب گردو با انواع رنگ های زرد ، سفید ، طلایی و از این قبیل رنگ ها ست می شود .
ویژگی های ساخت کابینت با چوب عش :
آخرین مورد چوب که برای کابینت سازی مناسب است و در این مقاله به آن اشاره می شود چوب عش است . چوب عش همانند چوب بلوط و گردو مقاوم است اما نسبت به دیگر چوب ها دارای رنگ روشن تری ست .خطوطی صاف و یکدست و بسیار ظریف دارد که این موضوع باعث می شود دکوراسیون آشپزخانه شما رو به سبک انرژیک برود و ظاهری طبیعی به خود بگیرد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *