بهترین جایگزین برای چوب طبیعی در کابینت سازی

بهترین جایگزین برای چوب طبیعی در کابینت سازی

بهترین جایگزین برای چوب طبیعی در کابینت سازی

چوب های طبیعی علاوه بر کمیاب بودن در بازار روز بسیار گران قیمت هستند ، از این رو امروزه از تخته های چوب مصنوعی با روکش طبیعی در کابینت سازی در اصفهان و دکوراسیون آشپزخانه استفاده می شود . کابینت آشپزخانه ام دی اف ، کابینت لمینت و کابینت تخته سه لا (کابینت فیبر) در بازار امروز بسیار پر طرفدار هستند .
لمینت ها از سه لایه چوب فشرده شده به هم ساخته می شوند . لایه اول لایه نازکی از جنس چوب (می توانید مصنوعی و یا طبیعی بودن آن را انتخاب کنید) می باشد ، لایه دوم لایه ای چاپی ست که طرح شما را بیش از پیش به طرح چوب و رنگ دلخواه شما نزدیک می کند . لایه سوم ، لایه شفافا و محافظ است که از چوب در برابر حشرات ، دفرمه شدن در برابر رطوبت و آسیب های احتمالی جلوگیری می کند .لمینت ها به دلیل وجود این سه لایه روی هم از وزن بیشتری نسبت به چوب های طبیعی برخوردار هستند . در سبک های اجرای کابینت ممکن است برای فضا سازی بهتر کابینت ها ، علاوه بر سطوح خارجی ، سطوح داخلی ، قسمت های جلویی ، پشت درب ها و بعضی قسمت های داخل را با لمینت بپوشانند .

بهترین جایگزین برای چوب طبیعی در کابینت سازی

بهترین جایگزین برای چوب طبیعی در کابینت سازی

مزیت های لمینت :
کابینت های لمینت در تمامی فروشگاه ها وجود دارد و شما به آسانی می توانید آن را تهیه کنید ، علاوه بر این دارای تولید سریع و قابل پیاده سازی و مونتاژ در محل پروژه هستند . این مورد برای کسانی که نیاز فوری به کابینت دارند و نمی خواهند قیمت بالایی برای کابینت هزینه کنند گزینه مناسبی است
کابینت سازی با ام دی اف :
ام دی اف در اصل تخته فیبری با چگالی متوسط است . ماده ای با کیفیت و مقاوم که اکثرا نام آن را شنیده اند . ام دی اف از ذرات بسیار ریز چوب و چسب ، تحت حرارت و پرس تولید می شود و نسبت به تخته خورده چوب و نئوپان کیفیت و استحکام بیشتری دارد . قدرت رنگ پذیری ام دی اف بسیار بالاست و شما می توانید هم طرح های کلاسیک و هم مدرن را در هر ابعاد و اندازه ای داشته باشید . شما می توانید صفحات ام دی اف را هم به صورت مات و هم براق مورد استفاده قرار دهید . کابینت ام دی اف امروزه بسیار پر طرفدار بوده و در دکوراسیون آشپزخانه ، اتاق خواب و حتی تی وی روم سالن بسیار کاربردی است . کابینت اصفهان ام دی اف به نسبت دیگر متریال های کابینت سازی دارای وزن کمتری است ، در برابر آب تا حدودی مقاوم است و با توجه به مواد استفاده شده از تجمع حشرات جلو گیری می کند .
کابینت سازی با تخته سه لا یا فیبر :
تخته سه لا از چسبیدن لایه های چوبی نازک به یک دیگر بوسیله چسب ، با فشار و تحت درجه حرارت ساخته می شود . از تخته سه لا معمولا برای پوشش پشت کابینت ها و داخل کابینت استفاده می شود .
شما می توانید انواع طراحی کابینت را با این سه نوع جانشین چوب در رنگ و ابعاد متنوع انجام دهید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *