توصیه های مهم در چیدمان آشپزخانه

مقدمه

صنایع چوب شیرخانی عضو اتحادیه ی مصنوعات چوبی با ساخت بهترین و با کیفیت ترین محصولات مانند کابینت آشپزخانه در اصفهان به مشتریان خود خدمات ارائه می دهد. این مجموعه انواع مصنوعات چوبی را نیز با استفاده از طرح های جدید تولید و در بازار عرضه می کند. برای آشنایی با انواع محصولات عرضه شده در این مجموعه می توانید به قسمت های مرتبط در سایت مراجعه کنید.

آشپزخانه های مدرن با توجه به افزایش وسیله های کاربردی نیاز به رعایت اصول چیدمان دارند تا علاوه بر قرار گرفتن همه ی لوازم خانگی در آن ظاهری شلوغی به خود نگیرند. به دلیل گذراندن نیمی از زمان در آشپزخانه و نیاز به در دسترس بودن انواع لوازم مورد نیاز آشپزی بهتر است با رعایت اصول چیدمان بتوان از ایجاد مشکلاتی مانند گم شدن وسیله ها جلوگیری کرد. چیدمان دکوراسیون داخلی به دلیل استفاده بهینه از فضای موجود در آشپزخانه است. در صورتی که بتوان این اصول را رعایت کرد می توان آشپزخانه ای زیبا بدون در نظر گرفتن متراژ آن در فضای داخلی خانه طراحی کرد.

کابینت ممبران چیست

ایده های برای چیدمان آشپزخانه

استفاده از آشپزخانه های مدرن برای فعالیت های دیگری غیر از آشپزی نیز هست. این فضا را می توان برای دورهم جمع شدن و یا نوشتن و خواندن مورد استفاده قرار داد. کاربردی بودن این فضا به اندازه ی زیبا بودن آن اهمیت دارد. قدم اول برای داشتن فضای ایده آل طراحی و چیدمان صحیح آشپزخانه می باشد. چیدمان صحیح به منظورهای مختلفی از جمله موارد زیر صورت می گیرد.

کنترل شلوغی در آشپزخانه

زیباترین و کاربردی ترین کابینت ام دی اف در اصفهان با هدف قرار دادن لوازم خانگی موجود در آشپزخانه کار گذاشته می شود. قرار دادن فضایی مناسب برای قرار دادن اجسام اضافی در آشپزخانه باعث می شود به سادگی بتوان از قرار دادن اجسام بر روی کابینت و کانتر جلوگیری کرد. مسیر رفت و آمد در آشپزخانه باید کاملا باز و بدون هیچ گونه مانعی باشد. بهتر است از قرار دادن وسایل اضافی در آشپزخانه جلوگیری کنید تا بتوانید به راحتی در آن حرکت کنید.

استفاده از جزیره می تواند فضای نشیمن را از آشپزخانه جدا کند و در صورتی که جزیره متحرک باشد می توان در صورت لزوم آن را حرکت داده و در گوشه ای از آشپزخانه قرار داد تا بتوان از فضا به خوبی استفاده کرد. برای جلوگیری از ایجاد خطرات برای کودکان بهتر است مسیر حرکت آن ها در آشپزخانه به خوبی تعیین شود.

طراحی و اجرای پروژه خانه اصفهان

تعیین محل ظرفشویی

ظرفشویی در میان کابینت ها قرار می گیرد و با توجه به پاشیدن آب به سطح کابینت بهتر است در محلی تعبیه شود که مشکلاتی از جمله پوسیدگی و باد کردن برای سطح چوبی ام دی اف به وجود نیاورد. برای تعیین بهترین محل برای قسمت های مختلف در آشپزخانه بهتر است از ماهرترین ام دی اف کار در اصفهان کمک بگیرید. استفاده از ماشین ظرفشویی می تواند بسیاری از مشکلاتی را که مایع شستشو و آب برای کابینت به وجود می آورد، رفع کند.

محل قرار دادن لوازم خانگی

برای دیده نشدن بسیاری از لوازم خانگی مانند یخچال و لباسشویی اغلب جایی شبیه کابینت برای آن در نظر می گیرند. این جایگاه با توجه به ابعاد این وسایل ساخته شده و در میان کابینت ها قرار می گیرد. لوازم خانگی با قرار گرفتن در درون این فضا در دید افرادی که در نشیمن هستند قرار نمی گیرد و آشپزخانه شکل منظمی تری به خود خواهد گرفت. ورقه های ام دی اف می توانند به شکل قفسه نیز قرار بگیرند و بر روی آن ها وسایل تزئینی و دکوری قرار داد.

نمونه کار های چوب

رعایت فاصله بین لوازم و فضای آشپزخانه

برای زیباتر نشان دادن آشپزخانه بهتر است به چیدمان کلی آن دقت داشته باشید. استفاده از انواع کابینت ها مانند کابینت هایگلس در اصفهان به دلیل زیبایی و درخشندگی ظاهری باعث جذاب تر شدن فضای داخلی آشپزخانه می شود. قرار دادن کابینت ها در امتداد یکدیگر از اصولی است که باید در چیدمان مورد توجه قرار دهید. استفاده از قانون مثلث برای رعایت اصل چیدمان در آشپزخانه در صورتی که فضای کافی داشته باشید می تواند به زیباسازی فضا کمک کند. با رعایت این قانون یخچال، سینک و اجاق گاز باید در یک فضای مثلثی قرار بگیرند. رویکرد دیگری برای چیدمان آشپزخانه ایجاد فضایی پویای بلوم است. برای این نوع چیدمان با توجه به فضاهای کاری مختلف آشپزخانه تقسیم بندی می شود و برای هر کدام از فعالیت ها در آن جایگاه مشخصی در نظر گرفته می شود.

ترفندهای زیباسازی دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه به دلیل جذابیتی که دارد مورد توجه افرادی قرار می گیرد که وارد فضای داخلی آپارتمان می شوند. برای زیباتر نشان دادن این فضا بهتر است از ایجاد دکوراسیون با رنگ های یکدست و مناسب استفاده کرد. هماهنگ کردن کابینت ها با جنس و رنگ کفپوش و کانتر می تواند به زیبا نشان دادن فضا کمک کند.

در صورتی که اعتقادی به خلوت نشان دادن آشپزخانه و یکدست بودن رنگ ام دی اف ندارید می توانید از طرح های شلوغ استفاده کنید. رنگ ها و طرح های سنتی برای آشپزخانه نیز می تواند باعث زیباتر نشان دادن این فضا شود. کابینت هایی که با رنگ غالب مبلمان و پرده ها هماهنگ باشد نیز می تواند فضا را جذاب کند. استفاده از جزیره های ثابت و یا متحرک می تواند به بازتر شدن فضا در صورت نیاز کمک کند و می توان به سادگی جزیره را حرکت داده و از فضای اشغال شده ی آن استفاده کرد. می توان با نور دهی مناسب به ایجاد فضایی روشن تر و یا تاریک تر از حد معمول با توجه به سلیقه ی افراد خانه نیز کمک کرد.

نتیجه گیری

در صورتی که برای طراحی و چیدمان آشپزخانه ی خود با توجه به اصول چیدمان وقت و هزینه صرف کنید می توانید فضای مناسبی را در دکوراسیون داخلی به وجود بیاورید. این چیدمان می تواند شامل طرز قرار گیری کابینت، جزیره و لوازم خانگی باشد. برای بازتر نشان دادن فضا طراحان دکوراسیون داخلی اغلب ایده های جذاب و کاربردی دارند. در صورت نیاز به مشورت با این افراد می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *