روش های نگهداری از کابینت های ام دی اف

مقدمه

صنایع چوب شیرخانی با دو دهه فعالیت در زمینه ی ساخت کابینت آشپزخانه در اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده و به دلیل کیفیت بالای محصولات موفق به اخذ مجوزهای لازم در زمینه شده است. این مجموعه به ساخت کلیه ی دیوارکوب های چوبی، درب های ساختمان و دیگر مصنوعات اشتغال دارد. برای آشنایی با محصولات صنایع چوب شیرخانی می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

استفاده از ام دی اف برای ساخت کابینت به دلیل استقبال از این متریال گسترش پیدا کرده است. این کابینت ها علاوه بر زیبایی بخشیدن به دکوراسیون داخلی در صورتی که به درستی مورد استفاده قرار بگیرند از دوام بالایی برخوردار هستند. در صورتی که نکات ضروری را در نگهداری از این محصول رعایت کنید می توانید تا 25 سال نیز بدون نیاز به تعویض از این کابینت ها استفاده کنید. با توجه به افزایش قیمت ورق های کابینت بهتر است با رعایت نکات ساده از بالا رفتن هزینه های مربوط به تعویض این محصول جلوگیری کنید. هر نوع از ورق ام دی اف نیاز به روش خاص نگهداری دارد و بهتر است برای مراقبت صحیح از آن ها با ادامه ی مطالب همراه باشید.

دکوراسیون و کابینت ارزان قیمت

راه های نگهداری از کابینت mdf

کابینت ام دی اف در اصفهان باعث شده است دکوراسیون داخلی به زیبایی تزئین شده و بر قیمت نهایی ساختمان تاثیر مثبتی بگذارد. روش نگهداری و تمیز کاری این محصول بسیار ساده می باشد ولی نیاز به رعایت نکاتی دارد.

نگهداری از کابینت ترموفویل

به کابینت آشپزخانه ی سفید ترموفویل نیز می گویند. این نوع از کابینت را با استفاده از موادی که برای شستشوی سطوح مورد استفاده قرار می گیرد، تمیز می کنند. استفاده از پاک کننده های که دارای استون، اتیل الکل و یا استات باشد، باعث می شود این محصول کیفیت ظاهری خود را از دست بدهد. استفاده از حلال های رقیق کننده نیز باعث خراب شدن لبه های کابینت می شود. برای استفاده از تمیز کننده های حاوی آمونیاک بهتر است آن را با آب رقیق کنید.

کابینت آشپزخانه ی چوبی

استفاده از کابینت های چوبی به دلیل زیبایی و مقاومتی که دارند با استقبال خریداران مواجه شده است. کابینت های چوبی دوام مناسبی دارند ولی خراش هایی که به مرور به سطح آن ها وارد می شود باعث می شود رطوبت و آب به درون آن ها نفوذ کند. رطوبت رنگ کابینت را تغییر داده و یا چوب آن را می شکند. در صورتی که برای پاک کردن این نوع کابینت از پارچه و آب گرم استفاده می کنید بهتر است به سرعت با یک دستمال تمیز آن را خشک کنید.

کابینت ممبران

کابینت های ممبران برای تمیز کردن نیاز به آب گرم و مواد شوینده ی رقیق دارند. بعد از استفاده از مواد شوینده ای که با آب مخلوط شده باشد بهتر است از دستمال خشکی برای پاک کردن رقیق کننده ها استفاده شود.

طراحی و اجرای پروژه خانه اصفهان

کابینت آشپزخانه هایگلس

استفاده از کابینت های هایگلس در اصفهان به دلیل لوکس و شیک بودن این کابینت طرفداران زیادی در میان طراحان دکوراسیون داخلی دارد. سطح براق این کابینت ها باعث می شود زودتر از دیگر انواع کابینت این محصول دچار لک های سطحی شود. این نوع کابینت نیاز بیشتری به تمیزکاری دارد و باید از آن مراقبت کرد. برای تمیز کردن این کابینت فقط باید از آب استفاده کرد زیرا تمیز کننده ها باعث ایجاد لک در این محصول می شوند.

کابینت آشپزخانه مات

سطح مات این کابینت باعث می شود کمتر کثیفی ها را نمایان کند. به دلیل دیرتر کثیف شدن این محصول استفاده از پاک کننده های شیمیایی کمتر توصیه می شود و بهتر است از دستمال مرطوب برای این کار استفاده کنید. پاک کننده های غلیظ و آب باعث می شود این کابینت باد کرده و زیبایی ظاهری خود را از دست بدهد.

تمیز کردن فضای داخل کابینت

برای پاک کردن فضای داخلی کابینت های ام دی اف بهتر است از پارچه ی مرطوب و بلافاصله پارچه های خشک استفاده کنید. در صورتی که در کابینت خوراکی و مایعات نگهداری می کنید ریختن آن ها باعث ایجاد لک های غیر قابل تمیز کردن می شود. به دلیل استفاده از ورق ها و متریال های چوبی حتی امکان کپک زدن فضای داخلی کابینت وجود دارد. در صورتی که با تمیز کردن کابینت و باز گذاشتن درب آن مشکل حل نشد بهتر است از ام دی اف کار در اصفهان بخواهید برای تعمیر کابینت اقدام کند. در فضای داخلی کابینت یراق ها و لوله ها نیز نیاز به مراقبت دارد. فشار بیش از حد به لوله ها باعث می شود این محصولات آسیب ببیند. کشوهای ام دی اف ظرفیت بیش از 20 کیلو را ندارند و بهتر است به اندازه درون آن ها را پر کنید.

نکات کلیدی در نگهداری از کابینت ها

رعایت برخی از نکات در استفاده از کابینت های چوبی باعث افزایش طول عمر آن ها می شود.

استفاده از یک اسفنج تمیز و عدم استفاده از مواد اسیدی باعث می شود کابینت های ام دی اف آسیب کمتری ببینند. پدهایی که زبر و خشن هستند برای تمیز کردن کابینت ها مضر می باشند. استفاده از وایتکس و الکل های صنعتی برای پاک کردن این کابینت ها روش غلطی است. رسیدن شعله و بخاری که در اثر پخت و پز به کابینت وارد می شود باعث ایجاد مشکلات و تغییر شکل ظاهری کابینت ها می شود. قرار دادن اجسام سنگین بر روی کابینت ها و اجسامی که بیش از اندازه فضای بین کابینت ها هستند آسیب جدی به آن ها وارد می کند. قرار دادن ظروف داغ و آکواریوم بر روی کابینت ام دی اف باعث ایجاد لک های ثابت بر روی آن می شود.

نتیجه گیری

استفاده از متریال های مدرن برای دکوراسیون های داخلی باعث ایجاد فضایی زیبا و بالا بردن جذابیت آپارتمان ها و ویلاها شده است. کابینت های ام دی اف برای حفظ زیبایی ظاهری نیاز به مراقبت دارند. برای جلوگیری از ایجاد مشکل برای کابینت ها و ایجاد خراش و کنده شدن ورق های این کابینت ها بهتر است نکاتی را که مربوط به مراقبت از این محصول است به خوبی رعایت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *