دکوراسیون و کابینت ارزان قیمت

مزایای کابینت ام دی اف نسبت به سایر کابینت ها چه مواردی است؟

کابینت مهمترین عضو و تاثیر گذار ترین وسیله برای طراحی و دیزاین آشپزخانه شماست. کابینت ها انواع مختلفی دارند و شما می توانید جنس و رنگ کابینت مورد نظر خود را پس از تحقیق درباره آن انتخاب کنید.

کابینت هایی که امروزه روی بورس هستند و بهترین جنس و کیفیت را دارند شامل: کابینت های ام دی اف ، کابینت هایگلاس ، کابینت های ملامینه ، کابینت ممبران و کابینت های روکش چوب و تمام چوب هستند که شما باید نسبت به معیارهایی که برای کابینت خود در نظر دارید گزینه مناسب خود را برگزینید.

 کابینتی که طی این سال ها نظرها را به خود جلب کرده و جزو پر استفاده ترین کابینت ها شده کابینت های ام دی اف هستند که مزایا و ویژگی های بسیاری دارند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

 اگر ساکن شهر اصفهان هستید و قصد انتخاب کابینت برای آشپزخانه منزل خود را دارید می توانید به مجموعه صنایع چوب شیرخانی مراجعه کنید که با کارگاه و ابزار آلات پیشرفته بهترین کالا ها را به شما تحویل می دهند. کابینت آشپزخانه اصفهان اگر از جنس کابینت ام دی اف اصفهان باشد صنایع چوب شیرخانی با بیش از ۲۰ سال سابقه بهترین انتخاب برای شماست تا کابینت مورد علاقه خود را به آن ها سفارش دهید. پس بهتر است تا پایان این مقاله با من همراه باشید تا با ویژگی های کابینت ام دی اف و برتری آن نسبت به دیگر کابینت ها آشنا شویم.

طراحی و اجرای پروژه در خانه اصفهان

کابینت ام دی اف چیست و چه جنسی دارد؟

کابینت ام دی اف کابینتی است که از ورق هایی به نام ام دی اف ساخته می‌شود که این ورق از موادی چون الیاف چوب و موم و ماده ای به نام رزین تهیه و درست می شود. این تخته ها یا ورق های فیبری چگالی متوسطی دارند و بسیار کارآمد هستند که توانسته اند جای چوب و فلز را در ساخت کابینت ، کمد و انواع مصنوعات بگیرند.

روند تولید ورق های ام دی اف به این شکل است که ابتدا ضایعات های چوب را با استفاده از دستگاه های مخصوص یک اندازه خورد می کنند سپس آن ها را فرآوری می کنند تا متراکم شوند بعد به وسیله ماده چسب مانندی به نام رزین آن ها را به هم می چسبانند تا فشرده شوند.

پس از انجام این عملیات تخته ای که به دست می‌آید را ام دی اف خام میگویند که با روکش های مختلف پوشیده میشود و قابل استفاده در انواع صنایع چوبی و کابینت به عنوان متریال اصلی است. روکشی که روی ورقه ام دی اف کشیده میشود از جنس لمینت است و در رنگ ها و مدل های فراوان و متنوع موجود است که هرکس نسبت به سلیقه ای که دارد می تواند مدل مورد نظر خود را برای دکوراسیون خانه و آشپزخانه خود برگزیند.

مزایای کابینت ام دی اف

کابینت های ام دی اف مزیت های بسیاری دارند و همین باعث شده تا گوی رغبت را از کابینت های دیگر از آن خود کند. یکی از مهم ترین مزایای این کابینت ها هزینه پایین آن هاست.

 کابینت ام دی اف از کابینت های استیل و چوبی و متریال های دیگر بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است و آن به این دلیل است که از خرده های چوب و مواد اولیه ارزان تهیه میشود. پس اگر برای کابینت منزل خود به دنبال جنس خوب و زیبا اما با هزینه مناسب هستید ام دی اف بهترین گزینه برای شماست.

 ویژگی خوب دیگری که این جنس کابینت دارد راحتی در تمیز کردن آن است که این شاخصه به دلیل لایه نازک روی این کابینت است که از جنس وینیل است و سطحی صاف را تشکیل می دهد که به راحتی تمیز می شود.

 لکه های روی کابینت های ام دی اف را می توانید با استفاده از یک اسفنج خیس و یا یک پارچه نم دار به راحتی تمیز کنید. حتی لکه های چربی و سرسخت تر را هم می‌توانید با اسفنج آغشته به شوینده پاک کنید و بعد از پاک شدن لکه ها سطح کابینت را خشک کنید تا رطوبت به آن نفوذ نکند.

 نکته مثبت دیگری که در محبوبیت این کابینت ها تأثیر گذاشت این بود که آن ها تغییر شکل نمی دهند و از شکل خود منحرف نمی شوند. چون بعضی از انواع کابینت مثل چوب تاب  بر می دارند و منحرف می شوند که این امر باعث می شود کابینت به‌ درستی بسته نشود و تقارن و تناسب طبقه ها از بین برود و جذابیت و زیبایی کابینت ها از دست برود.

حتی اکثر کابینت ها به خصوص کابینت های چوبی در برابر رطوبت و تغییرات آب و هوا واکنش نشان میدهند و شکل اصلی خود را از دست میدهند. یک مزیت دیگر کابینت های ام دی اف تنوع آن ها در طرح و رنگ های متنوع است. این تنوع و مختلف بودن این کابینت ها انتخاب را برای مردم راحت کرده و محدودیت ها را از بین برده است.

 از دیگر مزایای این کابینت ها می توان به عمر طولانی آن ها اشاره کرد و همچنین دوست داره محیط زیست بودن آن ها هم مهم است چون ام دی اف از خورده های بازیافتی درست میشود و به طبیعت باز می گردد و قابل بازیافت است. نکته مهم دیگر در مورد کابینت های ام دی اف مقاومت آن ها در برابر ضربه است چون این کابینت ها بسیار مقاوم هستند و دیگر نگران خم شدن یا کج شدن آن ها نیستید.

طراحی و اجرای پروژه خانه اصفهان

انواع کابینت ام دی اف

کابینت های ام دی اف با انواع روکش ها ساخته می شوند اما چند مدل از این روکش ها پرطرفدار ترین آن هاست. یکی از این روکش های پرفروش کابینت ام دی اف با روکش هایگلاس است که زیبایی منحصر به فردی دارد و در مقایسه با روکش های دیگر براق تر است و جلوه بیشتری به آشپزخانه شما می دهند. اما این نوع روکش نسبت به خط و خش مقاومت زیادی ندارد.

روکش دیگری که طرفداران زیادی دارد کابینت با روکش ممبران است. این روکش با استفاده از دستگاه های پرس و وکیوم ساخته می شود و روی ام دی اف به واسطه چسب نصب میشود. کابینت های ممبران از لحاظ سبکی در دسته بندی دکوراسیون کلاسیک قرار می گیرند و روی این کابینت ها با نقش و نگار کار میشود و باعث شده که امروزه کابینت های ممبران جایگزین خوبی برای کابینت های چوبی باشند.

همچنین به طور کلی ام دی اف ها در مقایسه با چوب و ملامینه و جنس نئوپان مقاوم تر هستند و نسبت به جنس های دیگر در برابر رطوبت مقاومت بیشتری دارند و شکل دادن ورقه های ام دی اف و کنده کاری روی آن ها هم از چوب بسیار راحت تر است و حتی می توان با دستگاه های برش نقش و نگارهای ظریف و یکدستی را روی انواع ام دی اف کار کرد تا زیبایی آشپزخانه شما تضمین شود.

سخن آخر

در این مقاله دانستیم که کابینت های ام دی اف در برابر جنس های دیگر مخصوصاً چوب قابلیت های مثبت بیشتری دارند. به همین دلیل کابینت های ام دی اف محبوبیت بیشتری پیدا کردند و این به علت مزایای زیاد آن هاست که با آن ها آشنا شدیم.

از شما ممنونم که تا پایان این مقاله با من همراه بودید تا با مزایای فراوان کابینت های ام دی اف آشنا شویم و در انتخاب آن ها با خاطری آسوده خرید کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *