دکوراسیون و کابینت ارزان قیمت

دکوراسیون و کابینت ارزان قیمت

دکوراسیون و کابینت ارزان قیمت

واقعاً نمی دانم چرا ما به خاطر یک وعده غذای گرم وقت می گذاریم و معمولا به دنبال یکی از بهترین رستوران های شهر هستیم که خودمان و خانواده بهترین لذت از میل کردن غذا را ببریم حتی برای خرید لباس و مابقی مایحتاج هم تقریباً به همین گونه عمل می کنیم و در مقابل برای هزینه های بزرگتر کنجکاوی و دقت کمتری به خرج می دهیم و مدام سعی در پایین آوردن مبلغ مورد نظر می کنیم مثلاً قطعه ارزان تر برای تعمیر اتومبیل ، تلویزیون ارزان تر برای منزل و کابینت ارزان تر برای منزلمان در صورتی که روش منطقی استفاده از هزینه مناسب برای کلیه امور است آیا واقعاً ارزش ندارد برای خرید قطعه تعمیری اتومبیل از بهترین ها استفاده کنیم که خدای ناکرده موجبات ناراحتی های بعدی را فراهم کند.

لازم می بینم چند ضرب المثل بسیار معروف را در این مورد بیان کنم:

  • نان و پنیر و دل دردش هم قیمت می شود با چلوکباب
  • به قول انگلیسی ها ما آنقدر پول دار نیستیم که جنس ارزان بخریم.
  • هر ارزانی بی علت نیست و هر گرانی بی حکمت

مطمئن هستم همگی شما صحت مطالب فوق را تائید می کنید ولی چرا تعدادی از شما مخاطبین محترم در هنگام تصمیم گیری باز هم تصمیم نامناسب را اتخاذ می کنید؟ من تصور می کنم شاید طرف مقابل ما نتوانسته ما را کاملاً مجاب نماید یا اینکه ما معمولاً از مشاوران نا آگاه مشورت می گیریم مشاورانی که معمولاً خودشان هم دارای اطلاعات اشتباه هستند.

اگر اجازه بدهید بنده درمورد شغل خودم یک مثال بزنم

فرض بگیریم که کابینت آشپزخانه هر متر از قرار 40.000.000 ریال می باشد و هر واحد آشپزخانه حدوداً دارای 7 متر کابینت می باشد

 قیمت حدودی است                             280.000.000 =40.000.000×7

قیمت یک واحد کابینت با متریال خوب و کار نسبتاً خوب

حالا قیمت یک واحد کابینت با قیمت مناسب تر البته از نظر بعضی از مشتری ها،       245.000.000 = 35.000.000×7

فرض گرفتیم که کابینت ساز قیمت هر متر طول کابینت را پنج میلیون ریال ارزانتر بفروشد، تفاوت قیمت منطقی با قیمت کابینت ساز به ظاهر خوش انصاف سه و نیم میلیون تومان است.

در عوض کابینت ساز ظاهراً خوش انصاف احتمالاً دارای مدرک شغلی معتبر نیست

احتمالاً پس از اتمام کار ادعای هزینه های اضافه را می کند مثلاً دستمزد نصب سینک ، بلنت، پاخور، صفحه و غیره و به احتمال زیاد تعهدی در مورد زمان انجام پروژه هم ندارد.

 

دکوراسیون و کابینت ارزان قیمت

در کل اگر می خواهیم یک کابینت خوب و مناسب داشته باشید حتماً فاکتور و نقشه 3D کار کنید برای کابینت ساز خود زمان مشخص کنید و از او بخواهید در زمان مورد نظر متعهد به اتمام پروژه باشد.

مسلماً هر چقدر که تفاوت قیمت همکاران بنده باهم بیشتر باشد به این معنی است که متریال مصرفی مرغوب نیست و میزان دقت و تمیزی کار هم تفاوت فاحش خواهد داشت.

محسن شیرخانی

بازرس انجمن کابینت سازان استان اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *