کابینت ممبران چیست

کابینت ممبران چیست ؟

کابینت ممبران چیست ؟

معنی کلمه ممبران می شود پوسته یا غشا

انواع کابینت ها در اسکلت اولیه مشابه هستند و تفاوت کابینت ها از چیدمان درها و صفحات آنها شکل می گیرد.

پس بنابراین کابینت ممبران هم مانند مابقی کابینت ها دارای اسکلت MDF می باشد فقط برای تهیه نمای بیرونی طبق سلیقه مشتری و ارائه پیشنهاد توسط سازنده نمونه های حکاکی روی MDF ارائه می شد و سپس از روی MDF خام توسط دستگاه CNC برداشته می شود تا طرح موردنظر آماده شود.

سپس مراحل سنباده کاری انجام می شود تا درب آماده شود برای پاشش چسب مخصوص و پس از انجام پاشش چسب قطعات در دستگاه وکیوم قرار می گیرند و پوسته، غشا یا همان روکشی ممبران توسط فرایند مخصوص کلیه سطح کار را در بر می گیرد. سپس قطعات پشت و رو شده و طرف دیگر هم به همین صورت لایه گذاری می شوند و البته که مواردی هم طرف داخل درب رنگ کاری می شود. بعد از این مراحل قطعه برای انجام مراحل پایانی آماده است.

حسن استفاده از کابینت های ممبران در ساختمان چیست؟

زیبایی مثال زدنی و چشم نواز

زیبایی این نوع کابینت به گونه ای است که در بدو ورود به ساختمان نظر همه را جلب می کند بسیار زیبا و با وقار

تنوع رنگی بسیار بالا

به دلیل استفاده از روکش های مصنوعی تنوع رنگی بسیار بالایی دارند البته امروزه با استفاده از رنگ پلی اورتان کابینت های MDF و چوب را هم می توان به هر رنگی آماده کرد.

کابینت ممبران چیست

معایب کابینت ممبران در ساختمان شما

دوام بسیار پایین

به دلیل داشتن درز در محل اتصال دو روکشی و یا روکشی و رنگ قطعات وکیوم شده بسیار از این ناحیه دچار مشکل می شوند.

نچسبیدن غشا یا روکش ممبران بر روی کار

به دلیل حکاکی و ایجاد منافذ بسیار ریز و متعدد امکان چسبیدن 100% روکش ممبران بر روی قطعه تقریبا وجود ندارد و بعد از یک مدت دچار آسیب های فراوانی می شود.

مقاومت پایین

چون جنس ممبران یک روکش پلاستیکی است و بدلیل اینکه شرکت های تولیدکننده روکش مبران به خطر به صرفه بودن تولید را از ضخامت روکش کم می کنند (که البته این کار محاسنی هم دارد) روکش بسیار در برابر اجسام نوک تیز و همچنین سرا و گرما آسیب پذیر هستند.

توصیه

بنده محسن شیرخانی

که هم اکنون به عنوان بازرس انجمن کابینت سازان در خدمت شما هستم با سابقه کاری حدود 15 سال به هیچ عنوان کابینت ممبران را برای استفاده در منزل توصیه نمی کنم اما برای استفاده در شوروم ها کابینت بسیار مناسبی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *