راهنمای خرید بهترین درب چوبی

یکی از اِلمان هایی که از گذشته تا کنون در دکوراسیون کاربرد داشته درب های چوبی هستند. درب های چوبی ظاهری بسیار زیبا دارند و باعث اصالتی منحصر به فرد در دکوراسیون منزل شما میشوند. تنوع طرح‌ ها و مدل‌ های درب ‌های چوبی بسیار است و علاوه بر مدل ‌های ساده در مدل ‌های دارای نقش و نگار و کنده کاری هم تولید می‌شوند.

برای انتخاب درب‌ های چوبی باید به سبک دکوراسیون که در نظر دارید توجه کنید و درب را متناسب با آن محیط خریداری کنید. علاوه بر سبک دکوراسیون باید درباره همه چیز درب‌ های چوبی اطلاع داشته باشید و با انواع مدل ‌ها، جنس، روکش‌ ها، ابعاد، رنگ و وزن این درب‌ ها هم به طور کامل آشنا باشید.

 اگر قصد خرید درب چوبی اصفهان و کابینت اصفهان را دارید باید جایی را انتخاب کنید که از همه لحاظ قابل اعتماد باشد.  ما در این زمینه صنایع چوب شیرخانی را به شما معرفی می‌کنیم که با کارگاهی مستقل و ابزارآلاتی به روز بهترین انتخاب برای طراحی و ساخت درب و کابینت چوبی هستند. صنایع چوب شیرخانی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرد و تا به امروز موفق به دریافت بسیاری از گواهینامه‌ های فنی حرفه‌ای در این زمینه شد.

این تیم با تجربه تخصص ویژه‌ ای در ساخت کابینت آشپزخانه اصفهان از جنس های ‌چوبی و ام دی اف و انواع درب ‌های چوبی دارد و می‌تواند سفارش های شما را به بهترین نحو انجام دهد. به طور کلی استفاده از صنایع چوبی تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن را به ارمغان می‌آورد و هرگز از مد نمی‌افتد. در این مقاله میخواهیم در مورد خرید درب‌ های چوبی شما را راهنمایی کنیم و اطلاعات لازم را برای خرید این درب ‌ها به شما بدهیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین رنگ کابینت ممبران 1401

نکاتی درباره خرید انواع درب های چوبی

برای خرید درب ‌های چوبی باید با انواع آن ها آشنا باشید تا بتوانید مدلی که مناسب شماست را خریداری کنید. انواع درب‌ های چوبی نسبت به کارایی شان متفاوت هستند مثلاً درب چوبی برای سرویس بهداشتی با درب چوبی برای ورودی بسیار متفاوت است .

درب های چوبی بسته به سبک و نوع مدل‌ هایشان انواع مختلفی دارند. مدل‌ های درب چوبی شامل: درب داخلی، درب ورودی و درب لابی هستند که هر کدام از متریال متفاوتی تولید می‌شوند. به طور مثال اگر می‌خواهید برای اتاق خواب خود درب چوبی تهیه کنید باید علاوه بر کیفیت به ظاهر آن هم توجه کنید زیرا درب های اتاق در منزل بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند و به همین دلیل سعی کنید درب همه اتاق‌ ها را یک شکل انتخاب کنید تا محیط شما هماهنگی سبکی داشته باشد.

 اگر هم قصد دارید درب چوبی را برای حمام و سرویس بهداشتی منزل خود تهیه کنید باید بیشتر از ظاهر به کیفیت آن توجه کنید و حتماً درب چوبی را انتخاب کنید که روکش ام دی اف نداشته باشد زیرا نم و رطوبتی که در این محیط وجود دارد باعث پوسیدگی و متورم شدن این روکش می‌شود و مقاومت عمر درب شما را کاهش می‌دهد. به همین دلیل بهتر است برای این محیط‌ های نم دار از درب‌‌ های چوبی با روکش پی ‌وی‌ سی استفاده کنید تا رطوبت به آن ها نفوذ نکند و دوام و استحکام بیشتری داشته باشند.

توجه به جنس چوب برای خرید درب های چوبی

برای خرید درب ‌های چوبی اصفهان باید به کیفیت و جنس چوب توجه کنید تا درب شما ماندگاری و طول عمر بیشتری داشته باشد. برای ساخت درب‌ های چوبی از چوب ‌های متنوعی با کیفیت ‌های مختلف مثل: چوب گردو، چوب روسی، افرا، اکالیپتوس و گیلاس استفاده می‌شود. کیفیت چوب استفاده شده در درب ‌های چوبی ارتباط مستقیمی با طول عمر این درها و قیمتشان دارد.

 در بازار در های چوبی در انواع مدل‌ های ارزان و گران قیمت موجود هستند اما برخی طرح ‌های ارزان قیمت به طور خالص چوب طبیعی نیستند و طی یک فرمول ترکیبی به وجود می‌آیند. این اجناس ترکیبی معمولاً از نوع ال دی اف، ام دی اف و اچ دی اف هستند که ترکیبی از فیبر و چوب می‌باشند.

مثلاً ال دی اف دارای فیبر با تراکم پایین است و ام دی اف فیبر با تراکم متوسط است. اچ دی اف هم ترکیب چوب با فیبر تراکم بالا می‌باشد. این نوع درب ‌های ترکیبی جنسی دارند که نم و رطوبت را به خود جذب می‌کنند به همین دلیل بهترین مورد استفاده برای آن ها درب اتاق است چون برای محیطی مثل آشپزخانه و سرویس بهداشتی که با آب و رطوبت در تماس هستند گزینه مناسبی نیست و زود خراب می‌شوند.

روکش درب های چوبی

عامل دیگری که علاوه بر جنس چوب به کار رفته در در ها باید به آن توجه کنید روکش آنهاست. روکش در های چوبی هم بر ماندگاری این درب‌ ها بسیار تاثیر دارد و هم زیبایی آن ها را بیشتر می‌کند. به همین دلیل باید به جنس و نوع روکش درب ‌های چوبی هم توجه کرد. انواع روکش ‌های درب چوبی شامل روکش های طبیعی و مصنوعی هستند و طبعاً روکش‌ ‌های طبیعی بسیار بهتر و با کیفیت ‌تر و همچنین گران‌ تر هستند.

اگر دغدغه ‌ای برای هزینه این درب‌ ها ندارید حتماً با روکش طبیعی آن را تهیه کنید زیرا بهترین مدل درب چوبی، با روکش طبیعی آن است. روکش ‌های طبیعی از چوب طبیعی تولید می‌شود و روند ساخت آن ها به شکلی است که طی فرایند های مختلف با بخار آب تماس پیدا می‌کنند و سپس روکش را روی درد نصب می‌کنند و معمولاً همه روکش ‌های طبیعی قابل بازیافت و تجزیه ‌پذیر هستند.

اما روکش‌ های مصنوعی اکثراً در دو مدل پی‌ وی سی و ام دی اف وجود دارند و درب های چوبی با روکش مصنوعی ارزان ‌تر از درب ‌های چوبی با روکش طبیعی می‌باشند. روکش ‌های مصنوعی از موادی چون: کاغذ- رزین- مواد پلیمری و مواد دیگری تولید می‌شوند که با شیوه‌ های مختلفی با هم ترکیب می‌شوند تا روی سطح درب چوبی نصب شوند.

 روکش مصنوعی پی ‌وی ‌سی در مقایسه با بقیه روکش ‌ها مقاومت بیشتری در برابر نم و رطوبت دارد زیرا با لایه ‌های پوششی مقاوم پوشیده می‌شود تا نم به آن نفوذ نکند. مدل ‌های دیگر روکش های چوبی، روکش درب چوبی نفوذ کننده و روکش درب چوبی سطحی نام دارند که این روکش‌ ها را چوب به خود جذب می‌کند به همین دلیل اجرای آن ها بسیار راحت تر است و جلوه خاصی هم دارند. اما نوع سطحی آن نسبت به روکش نفوذ کننده آن دوام و ماندگاری بیشتری دارد و سطحی غلیظ را روی چوب ایجاد می‌کند که باعث می‌شود عمر درب  بیشتر شود.

سخن آخر

در این مقاله با نکات مفید و کارآمدی که باید برای خرید درب ‌های چوبی در مورد آنها بدانیم آگاه شدیم و با خواندن این مقاله اطلاعات کافی را در مورد انواع درب ‌های چوبی، جنس و روکش آن ها به دست آوردیم و می‌توانیم برای خرید بهترین درب چوبی اقدام کنیم.

همچنین با صنایع چوب شیرخانی آشنا شدیم که پس از خواندن این مقاله می‌توانیم با در نظر گرفتن این نکات درب مد نظر خود را از آن ها خریداری کنیم. از شما ممنونیم که تا پایان این مطلب با ما همراه بودید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *