نکات انتخاب رنگ کابینت در سال 1402

مقدمه

صنایع چوب شیرخانی با دریافت مجوز از اتحادیه ی مصنوعات چوب موفق به دریافت گواهینامه ی معتبر مهارت از سازمان فنی و حرفه ای شده است. ساخت انواع مصنوعات مانند کابینت آشپزخانه در اصفهان ، دیوارکوب، درب های ساختمانی و دیگر محصولات در این مجموعه با بهترین کیفیت انجام می شود. برای مشاهده ی محصولات به قسمت های مرتبط در سایت مراجعه کنید.

به دلیل اهمیت طراحی دکور آشپزخانه در جذابیت فضای کلی خانه ها بهتر است برای زیباتر شدن آن از کابینت هایی استفاده کرد که گیرایی داشته باشند. رنگ کابینت تاثیر مهمی در زیباتر شدن آشپزخانه و جلوه گر شدن دیگر وسایل موجود در آن دارد. به همین دلیل بهتر است با توجه به فضای کلی خانه و رنگ غالب در آن بهترین رنگ را برای آشپزخانه ی خود انتخاب کنید. هر ساله رنگ هایی مورد توجه قرار می گیرند که به رنگ سال شهرت دارند و مورد استقبال قرار می گیرند. در تولید کابینت های مدرن و کلاسیک روانشناسی رنگ تاثیر زیادی دارد به همین دلیل بهتر است انتخاب رنگ را به طراحان بسپارید. مجموعه ی شیرخانی با تولید بهترین کابینت ها و انتخاب رنگ های جذاب دکوراسیونی زیبا را برای مشتریان خود طراحی کرده و تولید می کند.

کابینت های دو رنگ سبک 1402

کابینت های دو رنگ باعث ایجاد عمق، تنوع و جذابیت در آشپزخانه می شوند. اغلب طراحان دکوراسیون داخلی با ایجاد رنگ در کابینت ها فضای خانه را بزرگتر و پر نورتر نشان می دهند و این سبک برای خانه های کوچک بسیار مناسب است. کابینت های سیاه و سفید کلاسیک ظاهر زیباتری دارند. آبی، سفید، سبز و خاکستری نیز از دیگر رنگ های پر طرفدار هستند. طراحی و رنگ منحصر به فرد در کابینت باعث شخصی سازی آشپزخانه و جذابیت آن می شود.

برخی از کابینت ها را با پوشش های روشن و تاریک طراحی می کنند و این کار باعث ایجاد تنوع در سبک کلی آن می شود. می توان از رنگ های شادی مانند زرد و نارنجی و قرمز نیز استفاده کرد زیرا این رنگ ها باعث افزایش روحیه ی خانواده می شود. در سال 1402 استفاده از کابینت های چوبی گسترش پیدا کرده است. استقبال از متریال چوب به دلیل حال و هوای خوبی که دارد برای بیشتر افراد نوستالژی دارد به همین دلیل از آن برای طراحی کلی آشپزخانه استفاده می کنند.

استفاده از بافت گرم رنگ ها مانند رنگ های کرم فضای خاصی را در آشپزخانه به وجود می آورد. این کابینت ها با ترکیب رنگ جذابی که دارد، شیک است و دوام خوبی نیز دارد.

رنگ کابینت بر اساس سبک دکوراسیون

به دلیل مدرن شدن دکوراسیون های داخلی به مرور فضاهای اضافی حذف شده و به جای آن از بهترین و زیباترین وسایل برای بهتر دیده شدن دکوراسیون استفاده می کنند. در خانه های جدید، آپارتمان ها در بخش آشپزخانه فقط دارای تعدادی کابینت هستند و دیوار بین اتاق نشیمن و آشپزخانه نیز حذف شده است. برای بهتر دیده شدن این فضا باید هماهنگی های لازم میان رنگ هایی که در فضاهای داخلی آشپزخانه و نشیمن استفاده می شود همنشینی مناسبی داشته باشند. به عنوان مثال در صورتی که از کابینت های سبک کلاسیک انتخاب می کنید بهتر است از رنگ های تیره تری برای کابینت استفاده کنید. برای فضاهای فانتزی و مدرن نیز توصیه می شود از رنگ هایی استفاده کرد که سفید و روشن است.

بررسی تاثیر روانشناسی در رنگ کابینت

رنگ کابینت اثرات روحی خوبی بر افراد خانواده دارد. این کابینت ها به دلیل رنگ های جذابی که هر ساله مد می شوند با دکوراسیون داخلی هماهنگی کافی را دارند. بررسی اثرات جانبی رنگ بر روحیه ی افراد باعث می شود بتوان رنگ های مناسبی را برای انواع کابینت ها در طراحی دکوراسیون داخلی انتخاب کرد. برای فضاهایی که وسایل آن رنگ های تیره تری دارند استفاده از کابینت های تیره بسیار معمول تر است و باعث ایجاد هماهنگی بین فضاهای تیره و روشن می شود. به دلیل استفاده از رنگ های شاد مانند نارنجی و زرد نیز افراد خانه تحرک بیشتری را حس می کنند و انرژی ای که از این رنگ های می گیرند بسیار زیاد است. تولید دیوارکوب در اصفهان نیز می تواند به جذابیت این فضا کمک کند.

انتخاب رنگ برای کابینت های مدرن

استفاده از تزئیناتی مانند درب چوبی در اصفهان و کابینت های مدرن برای خانه های جدید باعث شده است اعتماد به نفس افراد خانواده بیشتر شود و مدت بیشتری را در منزل بگذرانند. برای سال 1402 استفاده از رنگ های جسوررانه مد شده است. بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای رنگ های تیره از رنگ های روشن تری استفاده کنند. رنگ های پاستیلی مانند بنفش و آبی از دیگر رنگ ها طرفداران بیشتری دارد. همچنین استفاده از دو رنگ تیره و روشن در کابینت ها نیز در طراحی های مدرن دیده می شود. تضادهایی مانند کرم و مشکی و سفید و قهوه ای بیشترین طرفدار را دارد. برای افرادی که تنوع بیشتری را در رنگ آمیزی خانه می پسندند می توان از کابینت هایی با رنگ های متفاوت استفاده کرد که به سبک آبرنگی معروف است.

نکات مهم برای انتخاب رنگ کابینت

انتخاب رنگ کابینت از روحیه ی افراد خانواده خبر می دهد. برای خانواده های شلوغ و شاد استفاده از رنگ های زنده و پر شور توصیه می شود و در صورتی که خانواده ای به دنبال سکوت و آرامش بیشتر است می تواند از رنگ های تیره تری استفاده کند. در خانه هایی که به سبک مینیمال طراحی شده اند و وسایل کم و یک رنگ را ترجیح می دهند استفاده از کابینت های یکدست که اغلب سفید هستند می تواند مناسب تر باشد. داشتن آشپزخانه ی مدرن با کابینت های ملامینه ی براق نیز می تواند به زیباتر شدن دکوراسیون داخلی کمک کند.

نتیجه گیری

برای استفاده از رنگ های متفاوت در طراحی کابینت بهتر است از مجموعه های تولیدی مدرن مانند صنایع چوب شیرخانی کمک بگیرید. این مجموعه با در نظر گرفتن سلیقه ی مشتریان و هماهنگی با طراحی دکوراسیون داخلی شما بهترین و جدیدترین رنگ سال 1402 را برای انواع کابینت ها استفاده می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *