اجرای انواع کابینت آشپزخانه

اجرای انواع کابینت آشپزخانه

اجرای انواع کابینت آشپزخانه :

آشپزخانه در هر خانه ای جزو مهم ترین قسمت ها محسوب می شود به طوری که به آشپزخانه لقب قلب خانه را داده اند. آشپزخانه محل اجتماع اعضای خانواده برای صرف وعده های غذایی و . . . می باشد. مهم ترین جزء آشپزخانه که باعث می شود آشپزخانه زیبا و شکیل به نظر برسد نحوه اجرای کابینت آن است.

امروزه اجرای کابینت آشپزخانه در سبک های متفاوت ، با متریال و رنگ های متفاوت انجام می شود که انتخاب صحیح سبک و رنگ باعث زیبا تر به نظر رسیدن محیط خانه می شود.

به طور معمول در اجرای کابینت آشپزخانه یکی از فرم های زیر مد نظر است :

آشپزخانه L شکل :

آشپزخانه ال شکل معمولا از دو دیوار به صورت عمود استفاده می شود. در این سبک اپن وجود ندارد و آشپزخانه و فضای نهار خوری یا پذیرایی کاملا به هم مشرف هستند. اجرای این فرم سبب بزرگ تر نشان دادن فضا می شود در نتیجه برای خانه هایی با متراژ کوچک این فرم بهترین انتخاب است. شما می توانید محیط ها را با اجرای یک یا دو پله از هم متمایز کنید.

آشپزخانه U شکل :

در این سبک از سه دیوار و یا دو دیوار و اپن استفاده می شود. اگر فضای خانه از متراژ پایینی برخوردار بود بهتر است اپن را حذف کرده و با سه دیوار به صورت U آشپزخانه را محصور کنید و با پله فضا ی آشپزخانه و نشین را از هم تفکیک کنید. مزیت این کار ، بزرگتر نشان دادن فضا ی خانه و بیشتر بودن فضا برای اجرای کابینت است .

آشپزخانه G شکل :

در این فرم ، آشپزخانه کاملا محصور بوده و تنها یک ورودی از کنار اپن به آشپزخانه وجود دارد. این سبک آشپزخانه از قدیم مورد استفاده بوده است. این سبک باعث حفظ محرمیت کامل آشپزخانه می شود. شما می توانید در این فرم از اپن به عنوان فضای بار و یا نهار خوری استفاده کنید. ( شرط اول این موضوع ابعاد مناسب اپن می باشد. )

آشپزخانه جزیره :

در این فرم ، همانند آشپزخانه U شکل سه دیوار آشپزخانه را محصور کرده اند اما در ورودی آشپزخانه از یک اپن مستقل استفاده می شود. این اپن می تواند در حکم نهار خوری ، فضای پخت و پز ( اجرای گاز و فر  در اپن جزیره ) ، فضای شستشو ( اجرای سینک ظرفشویی در اپن جزیره ) و . . . باشد.

کابینت شیکر

اجرای انواع کابینت آشپزخانه

انواع سبک اجرای کابینت :

کابینت به طور کل در دو سبک کلاسیک و مدرن انجام می شود که در ادامه به هر یک از این موضوعات می پردازیم :

اجرای کابینت مدرن در اصفهان :

کابینت های مدرن اغلب به صورت هوشمندانه اما کاملا ساده ساخته می شوند. در اجرای کابینت مدرن معمولا کابینت های بدون هر گونه تراشکاری و منبت بوده و صفحات کابینت کالا صاف هستند ، همچنین بجای دسته باز شو برای کابینت ، از کابینت های مگنتی استفاده می شود. به طور کل کابینت مدرن یک سطح صاف از کابینت بدون هر گونه شلوغی و تجمل می باشد.

در اجرای کابینت مدرن اغلب از تمامی فضا ها استفاده شده و تمامی آیتم های آشپزخانه درون کابینت ها طراحی می شوند حتی سینک ظرفشویی و یخچال. در این سبک با توجه به ابعاد آشپزخانه فضا هایی با عنوان انبار مواد خشک ، محل نگهداری ظروف ، شلف ها و . . . طراحی می شود تا تمامی نیاز های آشپزخانه در درون کابینت ها پوشش داده شود. به طور کل در این سبک هیچ چیز جز کابینت و سادگی در آشپزخانه مشاهده نمی کنید. اجرای کابینت مدرن مخصوص خانم های شاغل و خانواده های دارای فرزند که وقت زیادی برای تمیز کاری مداوم آشپز خانه ندارند می باشد.

در مورد رنگ و سطح کابینت مدرن شما می توانید بر اساس دکوراسیون خانه از هر رنگی استفاده کنید اما بهتر است کنتراست رنگ را فراموش نکنید. همچنین سطح کابینت می تواند براق و یا مات باشد. نمونه از رنگ های مناسب منزل عبارتند از :

سفید ، طوسی ، مشکی ، صورتی پاستلی ، قهوه ای و هفت رنگ. رنگ سفید ، مشکی و طوسی قابلیت ست شدن با هر رنگی را دارد ، برای ترکیب رنگ و تمیز نشان دادن محیط آشپزخانه این رنگ ها را از یاد نبرید.

در کنار تمامی این حسن ها ، انتخاب و استفاده درست از فضا ها بسیار حائز اهمیت می باشد. برای مشاوره ، اطلاع از قیمت کابینت در اصفهان و استفاده از تجارب ما در زمینه اجرای کابینت مدرن در اصفهان با شماره ی موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

اجرای کابینت کلاسیک در اصفهان :

کابینت های کلاسیک از دیر باز در آشپزخانه های سلطنتی به چشم می خورد. در اجرای کابینت کلاسیک ، کابینت ها معمولا با تزئینات زیادی همراه بودند ، این تزئینات شامل منبت کاری ، الحاقیات و باز شو های بسیار پر کار می شد. در ادامه به مرور از این الحاقیات کاسته شد اما همچنین این سبک کابینت شکیل و بسیار زیبا ست.

درب های کابینت کلاسیک معمولا دارای منبت کاری های بسیار کوچک اما زیبایی ست که جلوه خاصی به آشپزخانه می بخشد همچنین دسته های این کابینت نیز خاص و بسیار ظریف هستند.

در اجرای کابینت کلاسیک هر کدام از اجزا تزئینات خاص خود را دارند اما به طور کل ، کل آشپزخانه با هم هماهنگ است.

رنگ کابینت کلاسیک :

معمولا در این سبک از رنگ های روشن مانند سفید طلایی ، کرمی ، طلایی و یا رنگ چوب طبیعی روشن استفاده می شود. همچنین نور پردازی صحیح می تواند زیبایی این رنگ ها و آشپزخانه را دو چندان کند.

طرح های کابینت کلاسیک :

کابینت کلاسیک به سه دسته کم کار ، متوسط و پر کار تقسیم می شود. در سبک کم کار معمولا از تزئینات کمتری استفاده می شود به عنوان مثال درب های کابینت از منبت های بسیار ساده ای برخوردار اند و از الحاقیات خبری نیست. در سبک متوسط معمولا الحاقیات بسیار ظریف و کوچک هستند. اگر شما به اجرای کابینت کلاسیک علاقه دارید و متراژ ساختمان شما کوچک است بهتر است از سبک کم کار و متوسط استفاده کنید . سبک پر کار معمولا برای آشپزخانه هایی با متراژ بالاست و از منبت های بسیار زیاد و الحاقیات درشت تری برخوردار است.

معمولا آشپزخانه های کلاسیک ، فرم آشپزخانه جزیره را دارند و برای روی کابینت از سنگ استفاده می شود. این سبک علاوه بر زیبایی بسیار چشم گیر قوانین مخصوص خود را دارد که اجرای نادرست آن سبب هدر رفتن فضا می شود. برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره رایگان و اجرای کابینت کلاسیک در اصفهان با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *